Основні нормативно-правові акти за липень 2020 року | Рада Адвокатів Тернопільської Області

Головна цитата

Основні нормативно-правові акти за липень 2020 року

Публікації

Основні нормативно-правові акти за липень 2020 року

21:16 Ср 05.08.20 Автор : Рада адвокатів Тернопільської області 730 Переглядів Версія для друку

Основні нормативно-правові акти за липень 2020 року

 

1. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)

 

(Закон України від 18.06.2020 року, №731, чинність з 17 липня 2020 року).

 

 Основні положення:

 

- внесено зміни до таких законодавчих актів України:

 Пункт 4 розділу X "Прикінцеві положення" Господарського процесуального кодексу України викладено в такій редакції:

"4. Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов’язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.

 

Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином".

 

 

Пункт 3 розділу XII "Прикінцеві положення" Цивільного процесуального кодексу України викладено в такій редакції:

"3. Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов’язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.

 

Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином".

 

 

Пункт 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України викладено в такій редакції:

 

"3. Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов’язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.

 

Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв’язку з карантином".

 

-процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 4 розділу X "Прикінцеві положення" Господарського процесуального кодексу України, пункту 3 розділу XII "Прикінцеві положення" Цивільного процесуального кодексу України, пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов’язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.

  

 

 

 

 

 

2. Про внесення зміни до статті 4 Закону України "Про виконавче провадження" щодо запровадження електронної форми виконавчого документа

 

(Закон України від 15.07.2020 року, №797, чинність з 1 серпня 2020 року). 

 

Основні положення:

- виконавчий документ може бути видано у формі електронного документа відповідно до законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Порядок пред’явлення до виконання виконавчих документів, виданих у формі електронного документа, визначається Міністерством юстиції України.

 

    Вказаний нормативний документ був прийнятий в порядку усунення пробілів в законодавстві щодо виконання постанов про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення Правил дорожнього руху, порушення яких фіксується в автоматичному режимі.

  

 

 

 

 

 

3. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень»

 

(Закон України від 17.06.2020р., № 720-IX, чинність з 03 липня 2020  року). 

 

Основні положення:

-внесено зміни до таких законодавчих актів України, як: Виборчий кодекс України, Кодекс цивільного захисту України, Закони України "Про державний кордон України, "Про оперативно-розшукову діяльність", "Про контррозвідувальну діяльність", "Про боротьбу з тероризмом", "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", "Про Національну поліцію" , а саме в тексті цих законів слово "злочин" змінюється словами "кримінальне правопорушення", слова "злочин невеликої тяжкості" змінюються словами "кримінальний проступок", слова "злочин середньої тяжкості" змінюються словами "не тяжкий злочин".

 

 

 

 

 

 

4. Про внесення змін до деяких законів України щодо створення національного органу інтелектуальної власності

 

(Закон України від 16.06.2020 р, №703, чинність з 14 жовтня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- створення Національного органу інтелектуальної власності України (НОІВ) як юридичної особи публічного права (державної організації), що належить до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства (Мінекономіки).

 

- "Національний орган інтелектуальної власності (далі - НОІВ) – державна організація, що входить до державної системи правової охорони інтелектуальної власності, визначена на національному рівні Кабінетом Міністрів України як така, що здійснює повноваження у сфері інтелектуальної власності, визначені цим Законом, іншими законами у сфері інтелектуальної власності, актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері інтелектуальної власності, та статутом, і має право представляти Україну в міжнародних та регіональних організаціях".

 

- функції НОІВ виконує юридична особа публічного права (державна організація), утворена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері інтелектуальної власності, та визначена Кабінетом Міністрів України.

 

-законом визначаються повноваження органу та порядок його створення.

 

 

 

 

 

 

5. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель

 

(Закон України від 17.06.2020, № 711 чинність з 24 липня 2020 року).

 

Основні положення:

- утворення громадами власних органів містобудування та архітектури, які зможуть встановлювати містобудівні умови та обмеження на всій території громади;

 

- зміну цільового призначення землекористувачем земельних ділянок державної та комунальної власності у разі наявності будівлі, що перебуває у приватній власності землекористувача, а також у разі зміни цільового призначення земельних ділянок двох категорій, - земель житлової та громадської забудови та земель промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення;

 

- коригування функціональних зон, встановлених старими генеральними планами населених пунктів, за допомогою детальних планів території, за виключенням території парків, скверів, лісів та прибережних захисних смуг;

 

- створення органами містобудування та архітектури служби замовника містобудівної документації;

 

- зміну цільового призначення особливо цінних земель для розміщення об’єктів промисловості;

 

- збереження існуючого порядку визначення зон охорони пам’яток культурної спадщини (за відповідною науково-проєктною документацією);

 

- уповноваження Кабміну затверджувати порядок використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування розроблення комплексних планів;

 

- встановлення перехідного періоду, протягом якого затвердження містобудівної документації, розроблення якої вже почалося до набрання чинності законом, здійснюється без дотримання встановлених цим законом вимог до її складу і змісту.

 

 

 

 

 

 

6. Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році

 

(Постанова Верховної Ради України від 15.07.2020 р., №795-IX, чинність з 23 липня 2020 року). 

 

Призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року.

 

 

 

 

 

 

7. Про утворення та ліквідацію районів

 

 (Постанова Верховної Ради України від  17.07.2020 № 807-IX, чинність з 19 липня 2020 року).

 

Основні положення:

- ліквідуються наявні 490 районів і утворюються в Автономній Республіці Крим і областях України 136 районів (із них 17 на тимчасово окупованій території АРК, Донецької та Луганської областей);

 

- документ встановлює, що межі районів встановлюються по зовнішньому кордону територій сільських, селищних, міських територіальних громад, що входять до складу відповідного району.

 

- відповідно до цієї постанови у Тернопільській області створено три райони, а саме:

 

1) Кременецький район (з адміністративним центром у місті Кременець) у складі територій Борсуківської сільської, Великодедеркальської сільської, Вишнівецької селищної, Кременецької міської, Лановецької міської, Лопушненської сільської, Почаївської міської, Шумської міської територіальних громад;

 

2) Тернопільський район (з адміністративним центром у місті Тернопіль) у складі територій Байковецької сільської, Бережанської міської, Білецької сільської, Великоберезовицької селищної, Великобірківської селищної, Великогаївської сільської, Залозецької селищної, Збаразької міської, Зборівської міської, Золотниківської сільської, Іванівської сільської, Козівської селищної, Козлівської селищної, Купчинецької сільської, Микулинецької селищної, Нараївської сільської, Озернянської сільської, Підволочиської селищної, Підгаєцької міської, Підгороднянської сільської, Саранчуківської сільської, Скалатської міської, Скориківської сільської, Теребовлянської міської, Тернопільської міської територіальних громад;

 

3) Чортківський район (з адміністративним центром у місті Чортків) у складі територій Білобожницької сільської, Більче-Золотецької сільської, Борщівської міської, Бучацької міської, Васильковецької сільської, Гримайлівської селищної, Гусятинської селищної, Заводської селищної, Заліщицької міської, Золотопотіцької селищної, Іване-Пустенської сільської, Колиндянської сільської, Копичинецької міської, Коропецької селищної, Мельнице-Подільської селищної, Монастириської міської, Нагірянської сільської, Скала-Подільської селищної, Товстенської селищної, Трибухівської сільської, Хоростківської міської, Чортківської міської територіальних громад.

 

 

 

 

 

 

8. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства

 

(Закон України від 16.07.2020р., № 805-IX, чинність з 23 липня 2020 року). 

 

Основні положення:

- передбачено зміни щодо заповнення виборчих документів, процесу підрахунку голосів, подання документів кандидатами, обмеження для одночасного балотування на місцевих виборах.

 

-  удосконалено законодавство з питань територіальної організації виборів і системи виборчих комісій на місцевих виборах, зменшено грошову заставу на місцевих виборах тощо.

 

- крім того, зміни стосуються питання діяльності Центральної виборчої комісії, функціонування Державного реєстру виборців, притягнення до адміністративної та кримінальної відповідальності за правопорушення під час виборчого процесу. 

 

 

 

 

 

 

9. Про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо особливостей вступу до закладів вищої освіти осіб з тимчасово окупованих територій Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, Донецької та Луганської областей

 

(Закон України від 03.07.2020 року, №744, чинність з 12 липня 2020 року).

 

Основні положення:

- для осіб, місцем проживання яких є тимчасово окупована територія окремих районів Донецької та Луганської областей, територія населених пунктів на лінії зіткнення, тимчасово окупована територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, які отримали документ про повну загальну середню освіту, прийом на навчання до закладів вищої освіти здійснюється відповідно до абзаців першого - четвертого частини четвертої цієї статті або на конкурсній основі за результатами вступних випробувань у закладі вищої освіти у межах установлених квот прийому до закладів вищої освіти України.

 

- особи, місцем проживання яких є тимчасово окупована територія окремих районів Донецької та Луганської областей, територія населених пунктів на лінії зіткнення, тимчасово окупована територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, можуть за бажанням разово скористатися правом на безоплатне навчання зі стипендіальним забезпеченням на підготовчих курсах закладів вищої освіти тривалістю до одного року з наступним вступом до закладів вищої освіти як внутрішньо переміщені особи у порядку, визначеному Умовами прийому на навчання для здобуття вищої освіти.

 

 

 

 

 

 

10. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визнання особою без громадянства

 

(Закон України від 16.06.2020№ 693-IX, чинність з 18 жовтня 2020 року).

 

Основні положення:

 - окрім врегулювання процедури визначення статусу особи без громадянства, Законом надано змогу таким особам законно проживати на території України, отримати право на працю, медичне обслуговування, соціальні гарантії, пенсійне забезпечення, а також отримувати документи, які нададуть можливість виїзду за межі України та повернення на територію України.

 

 - іноземці та особи без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах, зобов’язані мати дійсний паспортний документ. Іноземець або особа без громадянства у разі втрати або обміну паспортного документа повинні протягом трьох робочих днів письмово повідомити про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.

 

 -особа, яка не може отримати паспортний документ у зв’язку з тим, що вона не розглядається як громадянин будь-якою державою в силу дії її закону, має право звернутися до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, із заявою про визнання особою без громадянства, незважаючи на законність чи незаконність її перебування на території України.

 

 -особи, яких визнано особами без громадянства в порядку, встановленому цим Законом, та які отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які тимчасово перебувають на території України на законних підставах, на період до отримання посвідки на постійне проживання чи набуття громадянства України.

 

 

 

 

 

 

11. Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

 

(Постанова Кабінету Міністрів  від 22 липня 2020 р. № 641, чинність з 1 серпня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- адаптивний карантин в Україні продовжений до 31 серпня 2020 року.

 

- залежно від епідеміологічної ситуації всі регіони буде поділено на декілька зон: зелену, жовту, помаранчеву і червону за рівнем епідемічної небезпеки поширення COVID-19.

 

 

Зелена зона передбачає:

перебування у громадських будівлях в масках або респіраторах;
проведення масових заходів: не більше 1 людини на 5 квадратних метрів;
кінотеатри із заповненістю на 50%;
перевезення пасажирів тільки в межах сидячих місць.

 

 

Жовта зона (+ обмеження зеленої), забороняється:

відвідування установ соціального захисту, в яких перебувають люди похилого віку, крім тих, що надають послуги кризово.

 

 

Помаранчева зона (+ обмеження жовтої), забороняється:

діяльність закладів розміщення (хостели, туристичні бази тощо), окрім готелів;
діяльність розважальних закладів, ресторанів у нічний час;
планові госпіталізації в лікарнях;
спортзали, фітнес-центри, заклади культури;
прийом нових змін в дитячі табори;
обмеження для масових заходів: 1 людина на 20 квадратних метрів та не більше 100 людей.

 

 

Червона зона (+ обмеження помаранчевої), забороняється:

робота громадського транспорту;
відвідування закладів освіти;
діяльність ТРЦ, кафе та ресторанів.

 

 

 

 

 

 

12. Про внесення зміни до статті 17 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)

 

(Закон України  від 18.06.2020р., № 733-IX, чинність з 17 липня 2020 року).

 

 Основні положення:

 

- статтю 17 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля доповнено пунктом 2-1 такого змісту:

"2-1. Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадське обговорення планованої діяльності проводиться у формі надання письмових зауважень і пропозицій (у тому числі в електронному вигляді), про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. У цей період громадські слухання, передбачені статтею 7 цього Закону, не проводяться і на дати, що припадають на цей період, не призначаються. Заплановані громадські слухання, дата проведення яких припадає на цей період, вважаються такими, що не відбулися, і повторно не проводяться".

 

 

 

 

 

 

13. Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення умов підтримки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії

 

(Закон України від 21.07.2020 року, №810,чинність з 1 серпня 2020 року).

 

Основні положення:

 

- зниження «зелених» тарифів (на 7,5% – ВЕС, на 15% – СЕС), що передбачає економію для держави близько 6 млрд грн щороку або 2 млрд євро – до завершення терміну підтримки (до 2030 року)

- обмеження обсягів введення в експлуатацію СЕС за «зеленим» тарифом;

- запровадження з 2022 року (50% у 2021 році) повної відповідальності за небаланси для виробників «зеленої» електроенергії;

- додаткові кошти у розмірі 1,4 млрд грн для ДП «Гарантований покупець» – на оплату атомної та «зеленої» електроенергії (кошти від оператора системи передачі, отримані від розподілу пропускної спроможності міждержавного перетину);

- гарантований покупець зможе продавати «зелену» електроенергію за двосторонніми договорами на електронних аукціонах;

- збільшення ще на 5% електроенергії, яку може продавати НАЕК «Енергоатом» на ринку двосторонніх договорів; сумарно компанія зможе продавати таким чином 10%;

Довідково: за результатами аукціонів, проведених у червні, 5% електроенергії (1,855 млн МВтгод) було продано майже за 2 млрд грн. 

- відтермінування на 1 рік конкурсу з визначення постачальника універсальних послуг та подовження строку зобов’язань чинних ПУПів на 1 рік, з метою надійного енергопостачання побутовим споживачам та малим непобутовим споживачам (малому бізнесу);

- подовження строку зобов’язання чинного постачальника «останньої надії» на 1 рік, з метою надійного постачання електроенергії споживачам, що втратили або не знайшли постачальника;

 

 

 

 

 

 

14. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки сфери культури, креативних індустрій, туризму, малого та середнього бізнесу у зв’язку з дією обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби COVID-19

 

(Закон України від 16.06.2020 р.,  № 692-IX чинність з липня 2020 року ).

 

Основні положення:

- внесено зміни до: Цивільного кодексу України, законів України «Про телебачення і радіомовлення», «Про рекламу», «Про культуру», «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», «Про Український культурний фонд», «Про державну підтримку кінематографії в Україні», «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав», «Про оренду державного та комунального майна», «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» з метою актуалізації, вдосконалення правових відносин у багатьох сферах життєдіяльності, які зазнали змін у зв’язку із поширенням коронавірусу COVID-19.

 

- «тимчасово, на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби СОVID-19, ініціювання, оголошення і проведення конкурсів Національною радою зупиняється».

 

- у ст. 1 Закону України «Про культуру» пункт 51 викладено в новій редакції: «креативні індустрії — види економічної діяльності, метою яких є створення доданої вартості і робочих місць через культурне (мистецьке) та/або креативне вираження»;

 

- Розділ ІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державну підтримку кінематографії в України» доповнено пунктами 8 і 9 такого змісту: «Тимчасово, до 31 грудня 2020 року, державна підтримка кінематографії може здійснюватися у формі надання державної субсидії на розвиток кінопроекту: для національних ігрових фільмів, анімаційних фільмів, документальних фільмів, фільмів для дитячої аудиторії (з урахуванням художньої та культурної значущості), фільмів художньої та культурної значущості (авторських), телевізійних фільмів, телевізійних серіалів та фільмів-дебютів, в обсязі до 100 відсотків включно загальної кошторисної вартості розвитку відповідного кінопроекту».

 

 

 

 

 

 

15. Деякі питання надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

 

 (Постанова Кабінету Міністрів України від 15 липня 2020 р. № 600, чинність з 16 липня 2020 року).

 

Основні положення:

 

- допомога по частковому безробіттю на період карантину надається центром зайнятості застрахованим особам, зокрема працівникам, з якими роботодавцем оформлено трудові відносини, в тому числі тим, які в період карантину, а також протягом 30 календарних днів після завершення карантину отримують оплату часу простою відповідно до статті 113 Кодексу законів про працю України (крім періоду освоєння нового виробництва (продукції), перебувають у відпустці без збереження заробітної плати відповідно до пункту 3-1 частини першої статті 25 та статті 26 Закону України “Про відпустки” (крім осіб, які отримують пенсію), у разі втрати ними частини заробітної плати або доходу внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв’язку із зупиненням (скороченням) діяльності за зверненням роботодавця або фізичної особи - підприємця, який є застрахованою особою, для її виплати працівникам, з якими не припинено трудові відносини, або фізичній особі - підприємцю, який є застрахованою особою (крім осіб, які отримують пенсію) та не отримує допомогу по частковому безробіттю на період карантину як працівник.

  

 

 

 

 

 

16. Про затвердження Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Турецької Республіки про взаємне визнання та обмін національних посвідчень водія

 

(Постанова Кабінету Міністрів України від 1 липня 2020 р. № 547, чинність з 7 липня 2020 року).

 

 Основні положення:

-  угода про взаємне визнання прав передбачає, що громадяни України, які легально проживають у Туреччині та турки, які законно проживають в нашій країні, зможуть обміняти свої національні водійські посвідчення на аналогічні документи країни проживання за спрощеною процедурою, без іспитів.

 

 

 

 

 

 

17 Деякі питання виплати державної соціальної допомоги

 

(Постанова Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 632, чинність з 24 липня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- перерахунок допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, яка виплачувалася в січні - червні 2020 р., проводиться з 1 січня 2020 р. у розмірі, що становить 2,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, на дітей з інвалідністю, над якими встановлено опіку чи піклування, - 3,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку;

 

- з 1 липня 2020 р. призначення і виплата державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та допомоги на дітей одиноким матерям особам, у яких закінчився строк  таких виплат у березні - червні 2020 р., здійснюється лише після подання нової заяви з необхідними документами та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

  

 

 

 

 

 

18. Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сферах електроенергетики та теплопостачання і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною інспекцією енергетичного нагляду, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України

 

(Постанова Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 640, чинність з 25 липня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- визначені критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сферах електроенергетики та теплопостачання і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Держенергонаглядом.

 

- затверджено додатки, у яких визначено перелік критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, їх показники та кількість балів за кожним показником.

 

-віднесення суб’єктів господарювання до високого, середнього або незначного ступеня ризику здійснюється з урахуванням суми балів, нарахованих за всіма критеріями у відповідній сфері, за такою шкалою:

від 41 до 100 балів - до високого ступеня ризику;

від 21 до 40 балів - до середнього ступеня ризику;

від 0 до 20 балів - до незначного ступеня ризику.

 

-планові заходи державного нагляду (контролю) у сферах електроенергетики та теплопостачання здійснюються за діяльністю суб’єктів господарювання, які віднесені до:

високого ступеня ризику - не частіше одного разу на два роки;

середнього ступеня ризику - не частіше одного разу на три роки;

незначного ступеня ризику - не частіше одного разу на п’ять років.

 

 

 

 

 

 

19. Про затвердження Порядку повернення концесієдавцю об’єкта концесії після припинення дії концесійного договору

 

(Постанова Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 621, чинність з 23 липня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- визначено порядок  повернення концесієдавцю об’єкта концесії в разі дострокового припинення концесійного договору та порядок повернення концесієдавцю об’єкта концесії у зв’язку із закінченням строку дії концесійного договору.

 

 

 

 

 

 

20. Деякі питання сплати орендної плати за державне майно під час дії карантину

 

(Постанова Кабінету Міністрів України від 15 липня 2020 р. № 611, чинність з 17 липня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- встановлено перелік орендарів, які звільняються від орендної плати за державне майно;

 

- встановлено перелік орендарів, яким змінено умови нарахування орендної плати за державне майно.

 

 

 

 

 

 

21. Про Положення про Консультативну раду у справах ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) захисників України

 

(Указ Президента України від 14.07.2020 року, №273, чинність з 16.07.2020 року).

 

Основні положення:

 

- консультативна рада у справах ветеранів війни, сімей загиблих (померлих) захисників України є консультативно-дорадчим органом при Президентові України, утвореним з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) захисників України та учасників бойових дій на території інших держав, а також осіб, незаконно утримуваних на тимчасово окупованій території України.

 

- основними завданнями Консультативної ради, зокрема, є:

1) системний аналіз ситуації щодо соціального захисту ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) захисників України та учасників бойових дій на території інших держав, а також осіб, незаконно утримуваних на тимчасово окупованій території України, та підготовка за результатами такого аналізу пропозицій Президентові України щодо можливих шляхів вирішення проблемних питань, у тому числі щодо забезпечення психологічної реабілітації, санаторно-курортного лікування зазначених категорій осіб, їх соціальної та професійної адаптації;

2) підготовка, розгляд законопроектів, які пропонуються для внесення Президентом України на розгляд Верховної Ради України і стосуються питань соціального захисту ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) захисників України та учасників бойових дій на території інших держав, осіб, незаконно утримуваних на тимчасово окупованій території України, а також проектів актів Президента України з цих питань;

3) участь в установленому порядку у вирішенні питань, що виникають під час організації розшуку та повернення військовополонених, незаконно утримуваних громадян України, пошуку зниклих безвісти, поховань та перепоховань останків військовослужбовців, що загинули (померли) внаслідок безпосередньої участі в бойових діях під час захисту Батьківщини або виконання обов’язків військової служби на території України та інших держав;

4) сприяння в установленому порядку у реалізації ініціатив щодо надання волонтерської та благодійної допомоги військовослужбовцям, ветеранам війни, членам сімей загиблих (померлих) захисників України та учасникам бойових дій на території інших держав.

 

 

 

 

 

 

22. Визнано неконституційним абзац восьмий частини п’ятої статті 11 Закону України „Про управління об’єктами державної власності“ від 21 вересня 2006 року № 185-V зі змінами

 

(Господарські товариства, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, та господарські товариства, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких знаходяться у статутних капіталах господарських товариств, частка держави яких становить 100 відсотків, які не прийняли рішення про нарахування дивідендів до 1 травня року, що настає за звітним, сплачують до державного бюджету частину чистого прибутку у розмірі, визначеному за базовими нормативами відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів, встановлених на відповідний рік, але не менше 30 відсотків, до 1 липня року, що настає за звітним. На суму таких коштів податковими органами нараховується пеня у порядку, визначеному абзацом шостим цієї частини, яка сплачується до загального фонду Державного бюджету України).

 

(Рішення Конституційного Суду України від 22 липня 2020 року№ 8-р(I)/2020 у справі №3-313/2019(7438/19) за конституційною скаргою Акціонерного товариства «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд „АВАНПОСТ“).

 

 

 

 

 

 

23. Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 26 березня 2020 року № 39

 

 (Постанова Правління Національного банку України від 24.07.2020р.,  № 105, чинність з 25 липня 2020 року).

 

 Основні положення:

- продовжено до 30 листопада дію спрощених правил оцінки кредитного ризику при реструктуризації кредитів, що здійснюються банками у відповідь на економічні проблеми позичальників, зумовлені пандемією коронавірусної хвороби COVID-19.

- для неперервності кредитної підтримки державного сектору передбачено право банків під час оцінки кредитного ризику за кредитами, наданими органам державної влади та органам місцевого самоврядування (боржники – бюджетні установи), не брати до уваги інформацію щодо стану виконання ними дохідної частини бюджету у 2020 році.

 

 

 

 

 

24. Про затвердження Положення про застосування Національним банком України заходів впливу до установ за порушення законодавства з питань фінансового моніторингу

 

(Постанова Правління Національного банку України від 28.07.2020 р., № v0106500-20, чинність з 30 липня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- визначено види заходів впливу до установ, а саме:

1) письмове застереження;

 

2) анулювання ліцензії та/або інших документів, що надають право на здійснення діяльності, з провадженням якої в особи виникає статус суб’єкта первинного фінансового моніторингу, у встановленому законодавством порядку;

 

3) покладення на установу обов’язку відсторонення від роботи посадової особи установи;

 

4) штраф;

 

5) укладення письмової угоди з установою, за якою установа зобов'язується сплатити визначене грошове зобов’язання та вжити заходів для усунення та/або недопущення в подальшій діяльності порушень вимог законодавства у сфері запобігання та протидії, забезпечити підвищення ефективності функціонування та/або адекватності системи управління ризиками тощо (далі - угода про врегулювання наслідків вчинення порушення законодавства у сфері запобігання та протидії).

 

- усі рішення щодо застосування заходів впливу в НБУ ухваленні колегіально – Правлінням НБУ або Комітетом, якому делеговані окремі повноваження щодо здійснення регулювання та нагляду.

 

- під час розгляду колегіальним органом НБУ питання щодо застосування заходів впливу передбачено можливість присутності представника фінустанови з тим, щоб він міг особисто пояснити чи заперечити. Позиція фінустанови під час прийняття рішення щодо застосування заходу впливу обов’язково повинна  бути врахованою. Також представники установи мають можливість особисто пояснити/зауважити/заперечити на етапі кваліфікації порушень та до отримання результатів перевірки.

 

 

 

      Рада адвокатів Тернопільської області

 

 

Інші публікації автора

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл