Основні нормативно-правові акти за жовтень 2020 року | Рада Адвокатів Тернопільської Області

Головна цитата

Основні нормативно-правові акти за жовтень 2020 року

Публікації

Основні нормативно-правові акти за жовтень 2020 року

19:06 Нд 08.11.20 Автор : Рада адвокатів Тернопільської області 516 Переглядів Версія для друку

Основні нормативно-правові акти за жовтень 2020 року

Основні нормативно-правові акти за жовтень 2020 року

 

1. Про внесення змін до Закону України "Про державну допомогу сім’ям з дітьми" щодо надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка"

 

(Закон України від 30.09.2020 року, №930, чинність з 24 жовтня 2020 року). 

 

Основні положення:

- доповнено види державної допомоги сім’ям з дітьми, які виплачуються на підставі Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» «пакунком малюка», під яким розуміється «державна одноразова натуральна допомога, що відноситься до державної допомоги при народжені дитини та надається громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах проживають на території України і народили, за рахунок коштів Державного бюджету України», та визначити порядок її виплати.

- «вартість одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» відповідно до бюджетного фінансування становить не менш як 3 розміри прожиткового мінімуму для дітей віком до  6 років, встановленого законом на дату її видачі, та не зараховується до розміру допомоги».

- одноразова натуральна допомога "пакунок малюка" є безповоротною адресною соціальною допомогою сім’ям, в яких народилася живонароджена дитина, а в разі відсутності обох батьків - родичам, які у встановленому законом порядку забирають дитину з пологового будинку або з іншого закладу охорони здоров’я, усиновлювачам, патронатним вихователям, прийомним батькам, батькам-вихователям, опікунам новонародженої дитини.

- документи, необхідні для надання одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка", готує адміністрація закладу охорони здоров’я відповідно до потреби.

- у разі народження дитини поза межами закладів охорони здоров’я (пологового будинку, пологового відділення, перинатального центру, неонатального центру тощо) отримувач одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка" має право звернутися за її отриманням до органів соціального захисту населення за місцем його проживання або перебування протягом року з дня народження дитини.

 

 

 

 

 

 

2. Про затвердження Змін до Положення про здійснення банками фінансового моніторингу

 

(Постанова Правління Національного банку України від 02.10.2020 р.,  № 138, чинність з 3 жовтня 2020 року).

 

Основні положення:

- спрощено процедуру віддаленої ідентифікації та верифікації банківських клієнтів з цифровим паспортом у мобільному застосунку «Дія»;

- факт особистої присутності фізичної особи під час здійснення верифікації банк може документувати шляхом отримання е-паспорта/е-паспорта для виїзду за кордон, завіреного кваліфікованою електронною печаткою Державного підприємства «Дія» з відповідною кваліфікованою електронною позначкою часу, що відповідатиме даті здійснення банком верифікації особи.

 

 

 

 

 

 

3. Про друкований засіб масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, в якому у 2021 році розміщуються повістки про виклик підозрюваного, обвинуваченого та інформація про процесуальні документи

 

(Розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2020 р. № 1302-р). 

 

- визначено газету “Урядовий кур’єр” друкованим засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, в якому у 2021 році розміщуються повістки про виклик підозрюваного, обвинуваченого та інформація про процесуальні документи.

 

 

 

 

 

 

4. Рішення Конституційного  Суду  України  у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України „Про запобігання корупції“, Кримінального кодексу України від 27 жовтня 2020 року № 13-р/2020.

 

Конституційний суд України на закритому засіданні визнав неконституційною статтю 366-1 Кримінального кодексу, яка передбачає покарання за недостовірне декларування статків чиновниками та суддями, а також низку інших антикорупційних норм, які складають так звану антикорупційну платформу.

 

 

 

 

 

 

5. Про затвердження Порядку подання Державною податковою службою України інформації з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про доходи фізичних осіб на запити центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги

 

(Наказ Міністерства фінансів України та Міністерства юстиції України від 02.10.2020  № 3459/5/596, чинність з 21 жовтня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- інформаційна взаємодія здійснюється виключно в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку з використанням інформаційних систем Координаційного центру з надання правової допомоги та ДПС засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.

 

- координаційний центр забезпечує передачу до ДПС запитів, сформованих центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

 

- запит має містити:

інформацію щодо центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, які сформували запит, а саме: код згідно з ЄДРПОУ та найменування;
відомості про фізичну особу, а саме: реєстраційний номер облікової картки платника податків; прізвище, ім’я, по батькові (за наявності); дата народження; місце проживання (за наявності).
ДПС забезпечує передачу відповідей на запити центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги через Координаційний центр.

 

- якщо фізичну особу ідентифіковано та в Державному реєстрі наявна інформація про доходи, відповідь міститиме відомості про суму доходу, нарахованого фізичній особі податковим агентом, у розрізі джерел і ознак доходу та/або суму доходів, отриманих самозайнятою особою; розмір утриманого податку з доходів фізичних осіб.

 

-координаційний центр та ДПС здійснюють ведення електронних журналів обліку запитів та відповідей на запити.

 

- інформація, що передається, обробляється з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та використовується центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги виключно з метою підтвердження належності особи до суб’єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу і не може бути передана третій стороні, якщо інше не передбачено законом.

 

- подання інформації згідно з Порядком, затвердженим цим наказом, здійснюється після створення Координаційним центром з надання правової допомоги комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю на власних інформаційно-телекомунікаційних системах (інформаційних ресурсах).

 

 

 

 

 

 

6. Про внесення зміни до Кодексу України з процедур банкрутства щодо недопущення зловживань у сфері банкрутства на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби COVID-19

 

(Закон України від 18.06.2020 року, №728, чинність з 17 жовтня 2020 року ). 

 

Основні положення:

- врегульовано порядок проведення зборів (комітету) кредиторів у режимі відеоконференції, а також шляхом опитування, процедура підтвердження особи та повноважень учасника зборів (комітету) кредиторів, оформлення результатів зборів (комітету).

- уточнюється питання відповідальності арбітражного керуючого за невчинення дій, передбачених Кодексом з процедур банкрутства, через вимоги карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19.

- визначаються підстави продовження строків проведення попереднього засідання суду у справі про банкрутство (неплатоспроможність), звернення у межах провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) щодо визнання недійсними правочинів, вчинених боржником, дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, оголошення про проведення першого, повторного та (або) другого повторного аукціону, виконання плану санації чи реструктуризації боргів боржника, процедури розпорядження майном, ліквідації, реструктуризації боргів боржника та погашення боргів боржника.

 

 

 

 

 

 

7. Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства

 

(Закон України від 05.06.2020 року, №686, чинність 17 жовтня 2020 року).

 

Основні положення:

- провадження у справах про банкрутство боржників - казенних підприємств та бюджетних установ, а також санація таких боржників до відкриття провадження у справі про банкрутство не допускаються";

- протокол про проведення аукціону та акт про придбання майна на аукціоні є підставою для видачі нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та державної реєстрації права власності або іншого майнового права на нерухоме майно в порядку, передбаченому законодавством. Послуги нотаріуса в такому разі оплачує покупець";

 

Розділ "Прикінцеві та перехідні положення" доповнено пунктами 2-1 і 4 1 такого змісту:

"2-1. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи призначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією у разі відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) здійснюється з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом.

Заява ініціюючого кредитора або боржника - фізичної особи про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), крім відомостей, передбачених частиною першою статті 34, частиною другою статті 116 цього Кодексу, повинна містити пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією.

Ініціюючий кредитор або боржник - фізична особа додає до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) заяву арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, про участь у справі, яка повинна відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 28 цього Кодексу.

Господарський суд, відкриваючи провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), призначає арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, розпорядником майна або керуючим реструктуризацією.

У разі якщо заява ініціюючого кредитора або боржника - фізичної особи про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) не містить пропозиції щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією або до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) не додано заяви цього арбітражного керуючого про участь у справі, або з підстав, визначених частиною третьою статті 28 цього Кодексу, цього арбітражного керуючого не може бути призначено розпорядником майна або керуючим реструктуризацією, або заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство подано боржником - юридичною особою, призначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією здійснюється господарським судом самостійно з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, у порядку, що діяв до дня введення цього Кодексу в дію, шляхом застосування автоматизованої системи".

 

 

 

 

 

 

8. Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих умов надання пільг із сплати туристичного збору та податку на нерухоме майно

 

(Закон України від 17.09.2020 року, №905, чинність з 14 жовтня 2020 року). 

 

Основні положення:

- визначено право внутрішньо переміщених осіб не сплачувати туристичний збір за тимчасове проживання у місцях, зазначених у довідці про взяття на облік ВПО.

- не враховуватимуться під час обчислення бази оподаткування фізичних осіб податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, розташовані на тимчасово окупованій території об'єкти нерухомості, які наразі не є об'єктом оподаткування.

  

 

 

 

 

 

9. Про внесення змін до Бюджетного кодексу України

 

(Закон України від 17.09.2020 року, №907, чинність з 14 жовтня 2020 року).

 

 Основні положення:

- уніфіковано визначення терміну "бюджети місцевого самоврядування".

- передбачено розмежування доходів і видатків між бюджетами районів і територіальних громад; встановлення складу доходів і видатків бюджетів територіальних громад в обсягах, закріплених за бюджетами міст обласного значення та об'єднаних територіальних громад; встановлення рівних умов для сільських, селищних, міських територіальних громад у бюджетному забезпеченні.

 

 

 

 

 

 

10. Про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз

 

(Постанова Кабінету Міністрів України від 20.10.2020 року, №937, чинність з 29 жовтня 2020 року).

 

 Основні положення:

- невідкладно ввести в дію єдину всеукраїнську багатоканальну телефонну лінію - систему прямого зв’язку з державою для всіх громадян, які мають симптоми або хворіють на коронавірусну хворобу (COVID-19), з метою посилення координації та організації заходів для проведення безкоштовного тестування та надання невідкладної допомоги, забезпечення ранньої самоізоляції хворих з моменту виявлення перших симптомів. Основними завданнями цієї телефонної лінії визначити прийом та опрацювання звернень громадян, які мають симптоми або хворіють на коронавірусну хворобу (COVID-19), отримання інформації для організації невідкладного забору біологічних матеріалів мобільними бригадами на дому у громадян, координації проведення тестів на наявність коронавірусу SARS-CoV-2 у термін до 48 годин, забезпечення безкоштовними ліками для амбулаторного лікування хворих, медичних консультацій тощо.

  

 

 

 

 

 

11. Про затвердження Порядку часткової компенсації витрат, пов’язаних з наданими сільськогосподарськими дорадчими послугами, та форм для її отримання

 

(Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 09.10.2020 року, № 2013, чинність з 16 жовтня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- визначено механізм часткової компенсації витрат, пов’язаних з наданими сільськогосподарськими дорадчими послугами за програмою «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників»; закріплено суб’єктів, які можуть одержати часткову компенсацію та вимоги для одержання; компенсація надається у розмірі 90 відсотків вартості (без врахування податку на додану вартість), але не більше ніж 10 000 гривень.

 

 

 

 

 

 

12. Про внесення змін до Порядку надання фінансової державної підтримки суб’єктам мікропідприємництва та малого підприємництва

 

(Постанова Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 року, № 964, чинність з 21 жовтня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- прийняті зміни до програми стосуються лібералізації низки вимог до суб’єктів підприємництва в частині підвищення максимального рівня їх річного доходу до еквіваленту 10 млн євро та виключення з Порядку вимоги до обов’язкової прибутковості діючого бізнесу – рішення прийматимуть банки-кредитори.

- змінами розширені цілі використання кредитних коштів можливістю придбання земельних ділянок як окремо, так і разом з нежитловою нерухомістю.

 

 

 

 

 

 

13. Про внесення змін до Порядку оформлення, видачі, обміну, скасування, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсною та знищення посвідки на тимчасове проживання

 

(Постанова Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 року, № 933, чинність з 13 жовтня 2020 року). 

 

Основні положення:

 

- Доповнено Порядок пунктом 32-1 такого змісту:

“32-1. У разі коли в іноземців (крім громадян (підданих) держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом), які тимчасово перебувають на території України та які відповідно до законів та міжнародних договорів України не зобов’язані отримувати довгострокову візу для оформлення посвідки, з’явилися підстави для видачі посвідки на тимчасове проживання у випадках, установлених частинами четвертою - п’ятнадцятою статті 5 Закону України “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства”, вони мають право подати документи для оформлення посвідки без виїзду за межі України за умови дотримання строків, визначених пунктом 17 цього Порядку.”.

 

 

 

 

 

 

 

14. Деякі питання забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

 

(Постанова Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 року, № 930, чинність з 14 жовтня 2020 року).

 

 Основні положення:

 

- затверджено Типові положення про відповідальний підрозділ та радника з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

- всі органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування (за згодою) зобов’язані створити спеціальні підрозділи та призначити радників, які будуть займатися виключно питаннями забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

 - одним із основних завдань підрозділів є проведення аналізу та оцінювання впливу державної / регіональної політики на жінок і чоловіків, а також організація виконання базових міжнародних документів у сфері прав людини. Це дозволить краще визначати коріння існуючих проблем та приймати рішення, орієнтовані на потреби конкретних груп жінок і чоловіків, покращуючи якість їх життя.

- діяльність новоутворених підрозділів та радників дозволить створити умови для забезпечення всім громадянам, незалежно від їх статі, віку, інвалідності, місця проживання, раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, мовних або інших ознак однакових можливостей у всіх сферах їх життєдіяльності.

   

 

 

 

 

 

15. Про затвердження Порядку надання державними органами, державними реєстраторами на запит суб’єкта первинного фінансового моніторингу інформації про клієнта

 

(Постанова Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2020 року, № 968, чинність з 24 жовтня 2020 року).

 

Основні положення:

 

- визначено механізм надання державними органами, державними реєстраторами на запит суб’єкта первинного фінансового моніторингу інформації, що стосується належної перевірки клієнта, у разі неможливості безоплатного отримання інформації із загальнодоступних державних електронних реєстрів.

 - запит щодо надання необхідної інформації про клієнта надсилається суб’єктом первинного фінансового моніторингу державному органу (за місцезнаходженням такого органу) та/або державному реєстратору (незалежно від місцезнаходження такого державного реєстратора) у письмовій формі, підписується керівником суб’єкта або особою, яка його заміщує. Суб’єкт первинного фінансового моніторингу, який провадить свою діяльність одноособово, без утворення юридичної особи, підписує запит безпосередньо. Запит може надсилатися також в електронній формі. Формат електронної взаємодії та форма надання інформації визначаються відповідними державними органами.

 

- державні органи, державні реєстратори безоплатно надають протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту суб’єкту первинного фінансового моніторингу інформацію про клієнта.

 

  

 

 

Рада адвокатів Тернопільської області

Інші публікації автора

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл