20:34 Сб 29.11.25

Основні нормативно-правові акти за жовтень 2025 року

print version

Головна цитата

Основні нормативно-правові акти за жовтень 2025 року

Основні нормативно-правові акти за жовтень 2025 року

ОСНОВНІ НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ ЗА ЖОВТЕНЬ  2025 РОКУ

 

 

  1. Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"

(Закон України від 21 жовтня 2025 р. № 4643-ІХ, чинність з 31.10.2025)

 

продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 5 листопада 2025 року строком на 90 діб.

 

 

 

 

  1. Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку проведення загальної мобілізації"

(Закон України від 21 жовтня 2025 р. № 4643-ІХ, чинність з 31.10.2025)

 

                продовжено з 5 листопада 2025 року строк проведення загальної мобілізації на 90 діб.

 

 

 

 

  1. Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 і від 16 травня 2024 р. № 560

(Постанова Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2025 р. № 1364, чинність з 28.10.2025)

 

Абзац другий пункту 2-6 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57, викладено в такій редакції:

 

“Військовозобов’язані, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації, з числа осіб, зазначених у пунктах 3-5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, мають право перетинати державний кордон за наявності інформації в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних, резервістів чи у військово-обліковому документі в електронній формі за умови його дійсності відповідно до Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559, військовозобов’язані СБУ та розвідувальних органів - за наявності довідки про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період за формою згідно з додатком 6 до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 560, - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2025 р. № 1364, про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період або за наявності таких документів:”.

 

пункт 58 викладено в такій редакції:

“58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5, військовозобов’язаних СБУ чи розвідувальних органів) особисто через центри надання адміністративних послуг подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку заяву про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період. Заява повинна містити такі обов’язкові відомості про військовозобов’язаного:

прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності);

реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);

дату народження;

адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування);

адресу електронної пошти;

контактний номер телефону.

Військовозобов’язані СБУ чи розвідувальних органів подають заяву про надання відстрочки від призову на військову службу за призовом під час мобілізації за формою згідно з додатком 4 особисто на ім’я голови комісії в Центральному управлінні або регіональному органі СБУ чи відповідному розвідувальному органі за місцем перебування на військовому обліку

До заяви додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5

Адміністратор центру невідкладно засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг формує та передає заяву відповідно до Порядку подання через центри надання адміністративних послуг із використанням засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг заяв про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 560 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2979), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2025 р. № 1364.

Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації відповідним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом (Центральним управлінням або регіональним органом СБУ чи відповідним підрозділом розвідувального органу) не пізніше ніж протягом одного обочого дня з дня її отримання.

Під час подання заяви військовозобов’язаний пред’являє військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі).

Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації зобов’язані оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язаним працівникам (державним службовцям), які заброньовані у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, а також посадовим (службовим) особам, зазначеним у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5, у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов’язані працівники перебувають на військовому обліку (Центральному управлінні або регіональних органах СБУ чи відповідному підрозділі розвідувального органу). До відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (Центрального управління або регіональних органів СБУ чи відповідному підрозділі розвідувального органу) органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями надсилаються документи, зазначені у переліку згідно з додатком 5.

Відомості про таку відстрочку вносяться відповідним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів протягом трьох робочих днів з дня отримання документів, зазначених у переліку згідно з додатком 5.

…

 

у пункті 60: абзац четвертий доповнено реченнями такого змісту:

На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом. У разі позитивного рішення у протоколі окремо зазначається строк, на який надано відстрочку, та строк дії відповідних законних підстав (настання обставин, за яких особа втрачає законні підстави на відстрочку). У разі відмови у наданні відстрочки у протоколі зазначаються причини такої відмови.

 

абзац тринадцятий викладено в такій редакції:

“Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, надана (оформлена) відповідно до пунктів 57-58-1 цього Порядку, у разі продовження строку проведення мобілізації продовжується шляхом автоматичної зміни дати про закінчення відстрочки засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (військовозобов’язаним СБУ та розвідувальних органів - видачі нової довідки за формою згідно з додатком 6) за наявності законних підстав на відстрочку (відповідно до раніше поданих військовозобов’язаним документів для оформлення відстрочки або відомостей, отриманих за допомогою застосування електронної інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів та іншими державними реєстрами або базами (банками) даних) на строк, установлений Указом Президента України про продовження строку проведення мобілізації, але не більш як до настання обставин, за яких особа втрачає законні підстави для відстрочки.

 

Порядок подання через центри надання адміністративних послуг із використанням засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг заяв про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період

Цей Порядок визначає механізм надання громадянам України електронної публічної послуги щодо отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період (далі - послуга) шляхом подання заяв в електронній формі через центри надання адміністративних послуг (далі - центри) із використанням засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) та отримання результатів розгляду таких заяв в установленому законодавством порядку.

Для отримання послуги суб’єкт звернення подає через адміністратора центру заяву в електронній формі (у разі технічної реалізації такої можливості засобами Порталу Дія) на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування суб’єкта звернення на військовому обліку (далі - суб’єкт надання послуги), у якій зазначаються відомості, передбачені Порядком призову.

 

До заяви додаються електронні копії паперових документів (скановані копії), що підтверджують право на відстрочку, зазначені у переліку згідно з додатком 5 до Порядку призову.

 

Суб’єкт надання послуги опрацьовує заяву, після чого надсилає засобами Реєстру в порядку електронної інформаційної взаємодії до центру, через який була подана заява, повідомлення про результат такого опрацювання (позитивне рішення про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період або рішення про відмову у її наданні). Інформування суб’єкта звернення здійснюється у порядку та строки, передбачені пунктом 60 Порядку призову.

 

У разі позитивного рішення:

(оновлений) військово-обліковий документ автоматично формується відповідно до Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2978), та надсилається до особистого кабінету адміністратора центру на Порталі Дія у порядку електронної інформаційної взаємодії між Реєстром та Порталом Дія;

адміністратор центру не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня надходження повідомлення про позитивний результат надання послуги та (оновленого) військово-облікового документа повідомляє про це суб’єкту звернення, роздруковує такий документ без використання спеціальних бланків та/або додаткового засвідчення підписом чи скріплення гербовою печаткою та видає його суб’єкту звернення.

У разі прийняття рішення про відмову у наданні відстрочки адміністратор центру роздруковує відповідне повідомлення про відмову у наданні відстрочки без використання спеціальних бланків та/або додаткового засвідчення підписом чи скріплення гербовою печаткою та видає його суб’єкту звернення (на вимогу).

Повідомлення про відмову за формою згідно з додатком 7 до Порядку призову з накладеною кваліфікованою електронною печаткою суб’єкта надання послуги також окремо підлягає надсиланню суб’єктом надання послуги технічним засобом електронної комунікації (електронною поштою) безпосередньо на адресу електронної пошти суб’єкта звернення, зазначену в заяві.

 

 

 

 

  1. Про затвердження Порядку документального підтвердження стану розрахунків платника за податками, зборами, платежами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

(Наказ Міністерства фінансів України від 20.08.2025  № 416, чинність з 14.01.2025)

 

Цей Порядок визначає загальні засади та механізм документального підтвердження територіальними органами ДПС стану розрахунків платника за податками, зборами, платежами та єдиним внеском на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, контроль за справлянням яких покладено на ДПС.

 

Платник отримує Витяг:

в електронній формі з узагальнюючими показниками за платежами за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку або з показниками в розрізі платежів за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку, які обліковуються в ІКС ДПС за основним / неосновним місцем обліку такого платника в територіальних органах ДПС, з накладанням КЕП керівника (заступника керівника) територіального органу ДПС — у разі якщо платником у Запиті обрано додатковий реквізит «в електронній формі з КЕП»;

у паперовій формі з узагальнюючими показниками за платежами за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку або з показниками в розрізі платежів за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку, які обліковуються в ІКС ДПС за основним / неосновним місцем обліку такого платника в територіальних органах ДПС, з особистим підписом керівника (заступника керівника) територіального органу ДПС — у разі якщо платником у Запиті обрано додатковий реквізит «у паперовій формі з особистим підписом»;

в електронній формі з показниками в розрізі платежів, які обліковуються в ІКС ДПС за основним / неосновним місцем обліку такого платника в територіальних органах ДПС, з накладенням кваліфікованої електронної печатки ДПС та з розрахунком сум пені за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку — у разі якщо платником у Запиті обрано додатковий реквізит «в електронній формі з розрахунком суми пені».

Якщо платником у Запиті не обрано додаткові реквізити, то платник отримає Витяг в електронній формі з показниками в розрізі платежів, які обліковуються в ІКС ДПС за основним / неосновним місцем обліку такого платника в територіальних органах ДПС, з накладенням кваліфікованої електронної печатки ДПС та без розрахунку сум пені за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку.

Юридичні особи, які мають відокремлені підрозділи, отримують Витяг з показниками юридичної особи та її відокремлених підрозділів.

 

 

 

 

  1. Про затвердження Положення про міжвідомчу комісію з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій та виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера

(Наказ Міністерства у справі ветеранів України від 11.08.2025  № 416, чинність з 10.10.2025)

 

Це Положення визначає порядок створення, організації та роботи, основні функції та завдання міжвідомчої комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій та виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера (далі — міжвідомча комісія).

 

Рішення про надання статусу учасника бойових дій міжвідомча комісія приймає на підставі:

1) документів, надісланих комісіями, утвореними в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади чи інших державних органах, у підпорядкуванні яких перебували військові частини (органи, підрозділи), підприємства, установи, організації та заклади, у складі яких проходили службу чи працювали особи, зазначені у підпункті 1 пункту 1 розділу II цього Положення (далі — комісії), у разі виявлення комісіями спірних питань, що потребують міжвідомчого врегулювання;

2) документів, надісланих командирами добровольчих формувань, у складі яких особи, зазначені у підпункті 2 пункту 1 розділу II цього Положення, брали участь в антитерористичній операції, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, або документів, надісланих безпосередньо такими особами;

3) документів, надісланих підприємствами, установами, організаціями, в яких працювали особи, зазначені у підпункті 3 пункту 1 розділу II цього Положення, або документів, надісланих безпосередньо такими працівниками;

4) документів, надісланих командирами (начальниками) військової частини (органу, підрозділу) або керівниками підприємств, установ та організацій, або самостійно заявником у разі неподання документів командирами (начальниками) військової частини (органу, підрозділу) або керівниками підприємства, установи та організації, стосовно осіб, зазначених у підпункті 4 пункту 1 розділу II цього Положення, або документів, надісланих безпосередньо такими особами.

Міжвідомча комісія відмовляє в наданні статусу учасника бойових дій у разі

1) відсутності правових підстав для надання статусу учасника бойових дій;

2) відсутності необхідних документів, визначених Законом, Порядком № 413, Порядком № 203 або Порядком № 719;

3) подання недостовірної інформації;

4) наявності обвинувального вироку суду, який набрав законної сили, за вчинення заявником умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину під час участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, під час безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, або умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину проти основ національної безпеки України, або умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину проти миру, безпеки людства та міжнародного порядку.

 

 

 

 

  1. Про затвердження Порядку подання Пенсійному фонду України відомостей про осіб, яких засуджено до обмеження волі або позбавлення волі за вчинення кримінального правопорушення проти основ національної безпеки, громадської безпеки, миру, безпеки людства, міжнародного правопорядку

(Постанова Кабінету Міністрів України від 22 жовтня 2025 р. № 1325, чинність з 24.10.2025)

 

Цей Порядок визначає механізм подання адміністрацією виправного центру та адміністрацією виправної колонії (далі - адміністрації установи виконання покарань) Пенсійному фонду України відомостей про осіб, яких засуджено до обмеження волі або позбавлення волі за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого статтями 109, 110, 110-2, 111, частинами третьою - восьмою статті 111-1, статтями 111-2, 113, 114, 114-1, 258, 258-2, 258-3, 258-5, 260, 437, 438, 441, 442, 442-1, 447 Кримінального кодексу України, до 7 вересня 2025 р. та які отримують пенсії відповідно до законодавства про пенсійне забезпечення (далі - засуджені особи).

Адміністрація установи виконання покарань формує перелік засуджених осіб, в якому зазначаються такі відомості про засуджену особу:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);

дата народження;

тип, серія (за наявності) та номер документа, що посвідчує особу;

реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають про це відмітку в паспорті громадянина України);

вид призначеної пенсії, яка надходить на рахунок виправного центру, виправної колонії;

відомості про відбування покарання (дата початку та закінчення строку відбування покарання, підстава засудження (статті (частини / пункти статті) Кримінального кодексу України, за якими особу засуджено).

Переліки засуджених осіб надсилаються до відповідного територіального органу Пенсійного фонду України за місцезнаходженням виправного центру, виправної колонії в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або кваліфікованої електронної печатки чи удосконаленої електронної печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки, з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних.

У разі відсутності технічної можливості передачі даних у порядку, передбаченому пунктом 3 цього Порядку, переліки засуджених осіб надсилаються адміністрацією установи виконання покарань відповідному територіальному органу Пенсійного фонду України у паперовій формі з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних.

 

 

 

 

  1. Про внесення змін до пункту 5 Порядку призначення та виплати окремим категоріям осіб з числа членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) члена сім’ї

(Постанова Кабінету Міністрів України від 22 жовтня 2025 р. № 1326, чинність з 24.10.2025)

 

Абзаци перший - третій замінено абзацами такого змісту:

“5. Одноразова грошова допомога в разі загибелі (смерті) Захисника та Захисниці України призначається у розмірі 15 млн. гривень рівними частинами з урахуванням раніше виплаченої суми відповідно до Порядку призначення та виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) або інвалідності деяких категорій осіб відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2016 р. № 336 “Деякі питання соціального захисту ветеранів війни та членів сімей Захисників і Захисниць України” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 42, ст. 1575; 2022 р., № 43, ст. 2330; 2024 р., № 89, ст. 5732), та виплачується поетапно.

Особливості виплати одноразової грошової допомоги окремим категоріям осіб з числа членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, якими визначаються кількість етапів та розмір одноразової грошової допомоги на кожному з етапів, затверджуються Мінветеранів за погодженням з Мінфіном та Мінекономіки.”.

 

 

 

 

  1. Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 і від 4 червня 2007 р. № 795

(Постанова Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2025 р. № 1274, чинність з 11.10.2025)

 

У Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388:

 

пункт 8-1 викладено в такій редакції:

“8-1. Продаж транспортного засобу, який зареєстрований за фізичною особою та дохід від продажу якого відповідно до абзацу першого пункту 173.2 статті 173 Податкового кодексу України не підлягає оподаткуванню, може здійснюватися за договором купівлі-продажу транспортних засобів (далі - договір), укладеним між фізичними особами в електронній формі засобами електронного кабінету водія (за технічної можливості) або Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

Для оформлення договору фізичній особі, яка є власником транспортного засобу, та фізичній особі, яка виявила бажання його придбати, необхідно:

авторизуватися в електронному кабінеті водія або встановити мобільний додаток Порталу Дія (Дія) на електронному носії, критерії якого підтримують його використання, та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію;

обрати послугу щодо продажу транспортного засобу в електронній формі.

Відомості про фізичну особу, яка є власником транспортного засобу, фізичну особу, яка виявила бажання його придбати, та транспортний засіб, який є предметом договору, перевіряються за відповідними реєстрами та базами даних, визначеними пунктом 15 цього Порядку.

У разі коли за результатами такої перевірки встановлено факт перебування транспортного засобу або фізичних осіб у розшуку, наявності відповідних обмежень чи обтяжень, договір не укладається.

Порядок формування та подання документів для замовлення послуги з державної реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів в електронній формі засобами електронного кабінету водія (за технічної можливості) або Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), у тому числі на підставі договору купівлі-продажу, встановлюється МВС.”;

 

у пункті 8-2 :

доповнено пункт після абзацу п’ятого новими абзацами такого змісту:

 

“8-2. Функціональні можливості електронного кабінету водія та Порталу Дія, зокрема мобільного додатка Порталу Дія (Дія), за технічної можливості дозволяють відобразити відомості та/або замовити послуги:”;

“бронювання замовлених у сервісному центрі МВС номерних знаків або буквено-цифрової комбінації номерних знаків, що містять відповідну комбінацію або визначену власником комбінацію цифр;

зберігання буквено-цифрової комбінації номерних знаків перереєстрованих або знятих з обліку транспортних засобів для подальшого закріплення за іншими транспортними засобами власника;

продовження строку зберігання буквено-цифрової комбінації номерних знаків перереєстрованих або знятих з обліку транспортних засобів для подальшого закріплення за транспортними засобами власника;

відомості щодо наявних у власника номерних знаків, що перебувають на відповідальному зберіганні у відповідному сервісному центрі МВС, або щодо наявної буквено-цифрової комбінації номерних знаків, що перебуває на зберіганні;”.

 

доповнено Порядок пунктом 8-3 такого змісту:

“8-3. У разі коли у власника на відповідальному зберіганні у сервісному центрі МВС перебувають номерні знаки до завершення строку такого зберігання, власник має право змінити спосіб відповідального зберігання номерних знаків на зберігання буквено-цифрової комбінації номерних знаків перереєстрованих або знятих з обліку транспортних засобів для подальшого закріплення за іншими транспортними засобами власника.

Для зміни способу відповідального зберігання власник особисто або через уповноваженого представника (у разі надання визначених законодавством документів, що підтверджують його повноваження) подає до сервісного центру МВС заяву про зберігання буквено-цифрової комбінації номерних знаків за формою, затвердженою МВС у паперовій формі, або в електронній формі - засобами електронного кабінету водія або Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), у формі, зручній для сприйняття змісту, із зазначенням відомостей, передбачених у заяві за формою, затвердженою МВС.

У заяві про зберігання буквено-цифрової комбінації номерних знаків власник зазначає, що має намір самостійно зберігати номерні знаки або відмовляється від такого зберігання з подальшим їх знищенням та зберіганням лише буквено-цифрової комбінації номерних знаків.

Зберігання буквено-цифрової комбінації таких номерних знаків починається з дня, наступного після закінчення строку відповідального зберігання номерних знаків у сервісному центрі МВС, за умови оплати вартості такого зберігання відповідно до переліку платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розміру плати за їх надання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 2007 р. № 795. При цьому власником обирається строк зберігання такої буквено-цифрової комбінації номерних знаків.

Оплата за зберігання буквено-цифрової комбінації номерних знаків здійснюється у повному розмірі залежно від обраного строку зберігання та незалежно від фактично використаних днів у межах такого строку.

Оформлення заяви в електронній формі засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), завершується накладенням власником віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”), а у разі оформлення заяви засобами електронного кабінету водія - накладенням власником кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

У разі коли власник має намір самостійно зберігати номерні знаки, він має право особисто або через уповноваженого представника (у разі надання визначених законодавством документів, що підтверджують його повноваження) забрати номерні знаки із сервісного центру МВС протягом сплаченого строку відповідального зберігання у сервісному центрі МВС. Після завершення такого строку та за відсутності оплати зберігання буквено-цифрової комбінації таких номерних знаків номерні знаки знищуються у спосіб, що виключає їх повторне використання.”;

 

 

 

 

  1. Про внесення змін до деяких законів України щодо виплати додаткової винагороди військовослужбовцям, звільненим з полону, які мають захворювання, що потребують тривалого стаціонарного лікування

(Закон України від 9 жовтня 2025 р. № 4632-IX, чинність з 15.11.2025)

 

Пункт 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань, пов’язаних із проходженням військової служби під час дії воєнного стану" доповнено абзацом дев’ятим такого змісту:

Установити, що в період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX:

"військовослужбовцям, які відразу після звільнення з полону перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я понад 30 календарних днів, включаючи час переміщення з одного закладу охорони здоров’я до іншого, у зв’язку із захворюванням, травмою (пораненням, контузією, каліцтвом), що потребують тривалого стаціонарного лікування, щомісячно виплачується додаткова винагорода в розмірі 50000 гривень на умовах та в порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України. Виплата здійснюється протягом усього періоду безперервного стаціонарного лікування після звільнення з полону. Виплата додаткової винагороди призупиняється, якщо таким військовослужбовцям повідомлено про підозру у вчиненні злочинів проти основ національної безпеки України та/або військових кримінальних правопорушень. У разі набрання законної сили обвинувальним вироком за вчинення хоча б одного із зазначених кримінальних правопорушень виплата додаткової винагороди в розмірі 50000 гривень таким військовослужбовцям не здійснюється".

 

Частину п’яту статті 260 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, затвердженого Законом України "Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України", викладено в такій редакції:

"У разі якщо захворювання, травма (поранення, контузія, каліцтво) військовослужбовця спричинені діями противника, в тому числі під час перебування в полоні, відповідне розслідування обставин отримання військовослужбовцем захворювання, травми (поранення, контузії, каліцтва) не проводиться. Довідка про обставини захворювання, травми (поранення, контузії, каліцтва) складається протягом п’яти днів з дня отримання військовослужбовцем первинного облікового медичного документа, затвердженого Міністерством оборони України, а за його відсутності - довідки про перебування в закладі охорони здоров’я, та у такий самий строк направляється до закладу охорони здоров’я, в якому військовослужбовець перебуває на стаціонарному лікуванні, або територіального центру комплектування та соціальної підтримки у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України".

 

 

 

 

  1. Деякі питання проведення медичного огляду осіб, які виявили бажання усиновити або взяти дитину під опіку / піклування, створити прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, надавати послугу патронату над дитиною або здійснювати наставництво, та осіб, що проживатимуть із влаштованою дитиною на спільній житловій площі

(Постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2025 р. № 1261, чинність з 09.11.2025)

Цей Порядок визначає процедуру проходження медичного огляду особами, які виявили бажання усиновити або взяти дитину під опіку / піклування, створити прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, надавати послугу патронату над дитиною або здійснювати наставництво, опікунами/піклувальниками, батьками-вихователями, прийомними батьками, а також особами, що проживатимуть із влаштованою дитиною на спільній житловій площі, та періодичність його проведення.

Медичний огляд проходять:

1) особи, які виявили бажання усиновити дитину, взяти дитину під опіку / піклування, створити прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, надавати послугу патронату над дитиною або здійснювати наставництво;

2) опікуни / піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, помічники патронатних вихователів, наставники;

3) повнолітні особи, що проживають на спільній житловій площі з особами, зазначеними у підпункті 1 цього пункту (крім осіб, які виявили бажання усиновити дитину);

4) дітей, які проживають на спільній житловій площі з особами, зазначеними у підпунктах 1-3 цього пункту (крім осіб, які виявили бажання усиновити дитину).

За результатами проведеного медичного огляду лікар, який надає первинну медичну допомогу, приймає рішення щодо наявності або відсутності медичних протипоказань в особи та видає медичний висновок щодо особи, яка виявила бажання усиновити або взяти дитину під опіку/ піклування, створити прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, надавати послугу патронату над дитиною або здійснювати наставництво, та особи, яка проживатиме із влаштованою дитиною на спільній житловій площі, за формою згідно з додатком (далі - медичний висновок) із зазначенням інформації про відсутність медичних протипоказань або про наявність медичних протипоказань.

За результатами проведеного медичного огляду, клінічних, інструментальних та лабораторних досліджень та на підставі відомостей, отриманих з електронної системи охорони здоров’я, лікар, який надає первинну медичну допомогу, заповнює і видає медичний висновок, що містить інформацію стосовно наявності або відсутності захворювань, розладів або станів, за наявності яких особа не може усиновити або взяти дитину під опіку / піклування, створити прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, надавати послугу патронату над дитиною або здійснювати наставництво та проживати із влаштованою дитиною на спільній житловій площі, згідно з переліком, затвердженим МОЗ (далі - перелік).

За наявності в особи копій первинної облікової медичної документації або виписок з медичних документів, які містять результати раніше проведеного профілактичного медичного огляду, а також на підставі наявних в електронній системі охорони здоров’я відомостей про надання медичної допомоги у стаціонарних умовах, консультацій лікарями-спеціалістами, лабораторних та рентгенографічних обстежень, що входять до обсягу медичного огляду згідно з пунктами 20-22 цього Порядку, давність яких не перевищує три місяці з дати їх проведення, рішення щодо необхідності проведення повторного огляду та обстеження в межах медичного огляду відповідно до цього Порядку, приймається лікарем, який надає первинну медичну допомогу, з урахуванням усіх результатів обстежень та стану здоров’я особи.

Строк дії медичних висновків становить один рік з дня видачі.

 

 

 

 

  1. Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 листопада 2024 р. № 1291

(Постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2025 р. № 1247, чинність з 04.10.2025)

 

У Порядку реалізації експериментального проекту щодо вдосконалення механізму переміщення військовослужбовців Збройних Сил за їх ініціативою, затвердженому зазначеною постановою:

 

пункт 5 доповнено підпунктами 5 і 6 такого змісту:

Відповідно до цього Порядку право на звернення до Кадрового центру Збройних Сил з рапортом на переміщення мають такі військовослужбовці:

“5) військовослужбовці, які перебувають у списках особового складу військових частин Збройних Сил і під час воєнного стану самовільно залишили військові частини або місця проходження служби та не повернулися до військових частин (місць проходження військової служби) до набрання чинності Законом України від 30 квітня 2025 р. № 4392-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо порядку проходження військової служби окремими категоріями військовослужбовців під час дії воєнного стану” і мають бажання бути переміщеними для подальшого проходження військової служби до інших військових частин Збройних Сил;

6) військовослужбовці, які самовільно залишили військові частини або місця проходження служби чи дезертирували до набрання чинності Законом України від 30 квітня 2025 р. № 4392-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо порядку проходження військової служби окремими категоріями військовослужбовців під час дії воєнного стану” і військову службу яких було призупинено та в подальшому продовжено після їх добровільного прибуття до військових частин, визначених центральним органом виконавчої влади, який відповідно до закону здійснює керівництво Збройними Силами.”;

 

пункт 6 доповнено підпунктом 5 такого змісту:

Рапорт на переміщення подається засобами Державного вебпорталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони (далі - Портал). До рапорту військовослужбовець додає такі документи:

“5) підтвердження органу управління Військової служби правопорядку у Збройних Силах (для військовослужбовців, які переміщуються на підставі підпункту 5 пункту 5 цього Порядку) факту самовільного залишення військової частини або місця проходження служби до набрання чинності Законом України від 30 квітня 2025 р. № 4392-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо порядку проходження військової служби окремими категоріями військовослужбовців під час дії воєнного стану”, неповернення військовослужбовця до військової частини чи місця проходження служби, а також підтвердження того, що військова служба такому військовослужбовцю не призупинена. Таке підтвердження надається засобами системи електронного документообігу, органом управління Військової служби правопорядку у Збройних Силах, в зоні діяльності якого розташоване місце дислокації військової частини, до списків особового складу якої включено військовослужбовця, за запитом Кадрового центру Збройних Сил до Головного управління Військової служби правопорядку у Збройних Силах протягом 48 годин з часу подання запиту.”;

 

пункт 12 доповнено абзацами такого змісту:

“Командир (начальник) військової частини, навчального центру, органу військового управління протягом 72 годин з часу отримання засобами системи електронного документообігу повідомлення про прийняття рішення щодо переміщення військовослужбовця зобов’язаний вжити заходів щодо початку вивільнення посади військовослужбовцем, стосовно якого прийнято рішення. Зайняття і вивільнення посади військовослужбовцем не може перевищувати 20 днів з дня надходження до військової частини повідомлення про прийняття рішення щодо переміщення військовослужбовця.

У разі коли командир (начальник) військової частини неспроможний виконати наказ (розпорядження) про переміщення військовослужбовця внаслідок перебування військовослужбовця (більше 30 днів) на стаціонарному лікуванні, за кордоном, під арештом з утриманням на гауптвахті, а також у разі, коли до військовослужбовця застосовані запобіжні заходи, передбачені Кримінальним процесуальним кодексом України, які унеможливлюють його переміщення за межі військової частини, в якій він проходить службу, командир (начальник) такої військової частини протягом 72 годин з часу отримання повідомлення про прийняття рішення щодо переміщення військовослужбовця повинен надіслати до Кадрового центру Збройних Сил клопотання про скасування відповідного пункту наказу (розпорядження) про переміщення військовослужбовця з поданням відповідних підтвердних документів.

У разі коли рішення щодо переміщення прийнято стосовно військовослужбовця, щодо якого у Єдиному реєстрі досудових розслідувань наявні відомості про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених статтями 407, 408, 429 Кримінального кодексу України, і такий військовослужбовець фактично відсутній на військовій службі без поважних причин, командир (начальник) військової частини протягом 48 годин з часу отримання копії наказу (розпорядження) щодо переміщення повідомляє про це Кадровому центру Збройних Сил з поданням відповідних підтвердних документів.”;

 

пункт 13 доповнено абзацами такого змісту:

“Кадровий центр Збройних Сил у п’ятиденний строк з дня отримання клопотання командира (начальника) військової частини про скасування відповідного пункту наказу (розпорядження) щодо переміщення військовослужбовця розглядає клопотання, опрацьовує та надсилає командиру (начальнику) військової частини відповідь про прийняте керівництвом Збройних Сил рішення щодо клопотання.

Скасування рішення щодо переміщення військовослужбовця допускається у випадках, якщо:

Кадровим центром Збройних Сил під час прийняття рішення щодо переміщення військовослужбовця було порушено вимоги пунктів 7 і 9 цього Порядку;

військовослужбовець, стосовно якого прийнято рішення щодо переміщення, виявив бажання продовжити проходження військової служби у військовій частині, з якої здійснюється переміщення, про що ним подано відповідний рапорт через Портал;

до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості про вчинення військовослужбовцем, стосовно якого прийнято рішення щодо переміщення, кримінальних правопорушень, передбачених статтями 407, 408, 429 Кримінального кодексу України, і такий військовослужбовець фактично відсутній на військовій службі без поважних причин.”;

 

Порядок реалізації експериментального проекту щодо вдосконалення механізму направлення військовослужбовців із Збройних Сил до Національної гвардії та з Національної гвардії до Збройних Сил за їх ініціативою

 

Цей Порядок визначає процедуру реалізації експериментального проекту щодо вдосконалення механізму направлення військовослужбовців із Збройних Сил до Національної гвардії та з Національної гвардії до Збройних Сил за їх ініціативою (далі - направлення військовослужбовців до військових підрозділів).

 

Направлення військовослужбовців до військових підрозділів здійснюється:

1) з військових частин, які беруть участь у виконанні бойових завдань (військових частин бойового складу військ), до інших військових частин, які беруть участь у виконанні бойових завдань (військових частин бойового складу військ);

2) з військових частин, які не беруть участі у виконанні бойових завдань (не належать до військових частин бойового складу військ), до військових частин, які беруть участь у виконанні бойових завдань (військових частин бойового складу військ);

3) до військових частин забезпечення, територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, вищих військових навчальних закладів, військових частин (центрів), баз, закладів охорони здоров’я, установ, медичних підрозділів, підрозділів логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони - для військовослужбовців, які за висновком (свідоцтвом про хворобу, рішенням, постановою) медичної (військово-лікарської) комісії або рішенням експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи придатні до служби у таких підрозділах, але не призначені у своїх військових частинах на посади, що відповідають висновку (рішенню, постанові) медичної (військово-лікарської) комісії;

4) до військових частин, якщо військовослужбовці не призначені на посади та перебувають у розпорядженні відповідних командирів (начальників).

 

Рапорт подається засобами Державного вебпорталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони (далі - Портал). До рапорту військовослужбовець зобов’язаний додати такі документи:

1) копію військово-облікового документа (копію військового квитка, або копію посвідчення офіцера, або копію службового посвідчення, або копію іншого документа, що підтверджує проходження військовослужбовцем військової служби у військовій частині Збройних Сил або Національної гвардії);

2) засвідчений гербовою печаткою лист (письмову згоду) від командира військової частини, який відібрав військовослужбовця для заміщення вакантної посади у підпорядкованій військовій частині;

3) погодження командира військової частини, в якій проходить військову службу військовослужбовець (крім військовослужбовців, які направляються відповідно до підпункту 3 пункту 7 цього Порядку). Таке погодження може бути надане як окремим документом, так і у формі погодження (схвалення) рапорту засобами Порталу, іншою інформаційно-комунікаційною системою, системою електронного документообігу;

4) копія висновку (свідоцтва про хворобу, рішення, постанови) медичної (військово-лікарської) комісії або рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи (для військовослужбовців, які направляються відповідно до підпункту 3 пункту 7 цього Порядку).

 

Під час направлення військовослужбовців до військових підрозділів відповідно до цього Порядку висновки (рішення, постанови) медичних (військово-лікарських) комісій про придатність до служби у військових частинах забезпечення, вищих військових навчальних закладах, навчальних військових частинах (центрах), базах, закладах охорони здоров’я, установах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони, прийняті в порядку, визначеному МВС, прирівнюються до висновків (рішень, постанов) військово-лікарських комісій про придатність до служби у військових частинах забезпечення, територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, вищих військових навчальних закладах, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони, прийнятих у порядку, визначеному Міноборони.

У разі відсутності зазначених документів, крім погодження командира військової частини, в якій проходить службу військовослужбовець, рапорт військовослужбовця не розглядається.

У разі відсутності погодження командира військової частини, в якій проходить службу військовослужбовець, Кадровий центр Збройних Сил (для військовослужбовців Національної гвардії - кадровий підрозділ Головного управління Національної гвардії) надсилає командиру військової частини, в якій проходить службу військовослужбовець, запит на отримання погодження. За відсутності відповіді або вмотивованої відмови у письмовій формі на такий запит протягом 48 годин з часу його надсилання погодження командира військової частини, в якій проходить службу військовослужбовець, вважається поданим.

 

 

 

 

  1. Про внесення змін до Закону України "Про гуманітарну допомогу" щодо врегулювання діяльності гуманітарних організацій

(Закон України від 18 вересня 2025 р. № 4608-IX, чинність з 02.01.2026)

 

У статті 1:

доповнено пунктом 2-1 такого змісту:

"2-1) гуманітарне реагування - це комплекс дій і заходів, що здійснюються органами державної влади, органами місцевого самоврядування, гуманітарними організаціями з метою забезпечення життєдіяльності населення, подолання або мінімізації негативних наслідків складних життєвих обставин, захисту життя і здоров’я населення, проведення евакуації, надання гуманітарної допомоги, соціальних послуг, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, а також для подолання та усунення наслідків збройної агресії або збройного конфлікту, відновлення стану навколишнього природного середовища, об’єктів та споруд систем життєзабезпечення та майна";

 

доповнено пунктами 7 і 8 такого змісту:

"7) гуманітарні організації - громадські об’єднання із статусом юридичної особи, благодійні організації, релігійні організації - юридичні особи, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, а також акредитовані представництва іноземних держав, відокремлені підрозділи (представництва, філії) міжнародних та іноземних гуманітарних організацій (без утворення юридичної особи), що провадять діяльність у сфері гуманітарного реагування в Україні, Товариство Червоного Хреста України та його місцеві організації із статусом юридичної особи, через які це товариство здійснює свою діяльність відповідно до Статуту Товариства Червоного Хреста України та Закону України "Про Товариство Червоного Хреста України";

8) верифікована гуманітарна організація - гуманітарна організація, яка здійснює гуманітарне реагування, відповідає встановленим законом вимогам та включена до переліку верифікованих гуманітарних організацій".

 

Доповнено статтею 3-1 такого змісту:

 

"Стаття 3-1. Статус верифікованої гуманітарної організації

Гуманітарна організація має право відповідно до Закону України "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг" подати до центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері гуманітарної допомоги, заяву про надання статусу верифікованої гуманітарної організації.

Гуманітарна організація набуває статусу верифікованої гуманітарної організації з моменту включення її до переліку верифікованих гуманітарних організацій.

Для набуття статусу верифікованої гуманітарної організації гуманітарна організація має відповідати таким вимогам:

наявність фінансування протягом попереднього календарного року;

наявність найманих працівників, необхідних для забезпечення гуманітарного реагування;

наявність внутрішніх стандартів діяльності, розроблених на засадах неупередженості, відкритості, прозорості та відповідно до принципів ділової та професійної етики;

наявність публічної веб-сторінки для оприлюднення інформації про діяльність гуманітарної організації;

оприлюднення публічних та фінансових річних звітів про діяльність гуманітарної організації за останні два роки.

Порядок набуття та позбавлення статусу верифікованої гуманітарної організації, включення до переліку верифікованих гуманітарних організацій та виключення із зазначеного переліку, підтвердження вимог для набуття статусу верифікованої гуманітарної організації, визначення мінімального обсягу необхідних фінансових ресурсів для набуття статусу верифікованої гуманітарної організації затверджується Кабінетом Міністрів України".

 

Доповнено статтями 7-1 і 7-2 такого змісту:

"Стаття 7-1. Порядок використання та передачі транспортних засобів верифікованих гуманітарних організацій, ввезених на митну територію України як гуманітарна допомога

Транспортні засоби верифікованих гуманітарних організацій, ввезені на митну територію України як гуманітарна допомога, використовуються виключно з метою здійснення гуманітарного реагування, без права надання в оренду, лізинг чи передачі в користування третім особам на будь-яких інших умовах, без права відчуження таких транспортних засобів протягом десяти років з дня взяття їх на баланс верифікованої гуманітарної організації за будь-якими цивільно-правовими угодами, крім безоплатного відчуження або передачі у користування іншим набувачам гуманітарної допомоги - верифікованим гуманітарним організаціям або особам, визначеним частиною другою статті 6 цього Закону, а у разі припинення юридичної особи шляхом її ліквідації - виключно з метою передачі верифікованим гуманітарним організаціям або безоплатної передачі для потреб держави.

Вимоги до транспортних засобів верифікованих гуманітарних організацій, ввезених на митну територію України як гуманітарна допомога, та особливості їх обліку визначаються Кабінетом Міністрів України.

 

Стаття 7-2. Порядок використання та передачі транспортних засобів, призначених для здійснення гуманітарного реагування, у разі їх нецільового використання

У разі порушення вимог цього Закону щодо цільового використання транспортних засобів, призначених для здійснення гуманітарного реагування, гуманітарна організація втрачає статус верифікованої гуманітарної організації та виключається з переліку верифікованих гуманітарних організацій.

З дня втрати статусу верифікованої гуманітарної організації така організація не має права використовувати транспортні засоби, що перебувають на її балансі та ввезені на митну територію України як гуманітарна допомога.

За гуманітарною організацією, що втратила статус верифікованої гуманітарної організації, протягом двох місяців зберігається транспортний засіб, ввезений на митну територію України як гуманітарна допомога. Якщо протягом двох місяців статус верифікованої гуманітарної організації не поновлено, гуманітарна організація повинна безоплатно передати транспортний засіб особам, визначеним частиною другою статті 6 цього Закону, верифікованим гуманітарним організаціям або передати транспортний засіб для потреб держави".

 

пункт 3-7 викладено в такій редакції:

 

"3-7. Встановити, що в період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом трьох місяців після його припинення чи скасування до гуманітарної допомоги також відносяться товари (роботи, послуги), придбані отримувачами гуманітарної допомоги за кордоном та задекларовані ними при ввезенні на митну територію України як гуманітарна допомога, якщо такі товари (роботи, послуги) були безоплатно передані набувачам гуманітарної допомоги, визначеним статтею 1 цього Закону, протягом шести місяців. У такому разі гуманітарна організація під час придбання товарів (робіт, послуг) має статус донора, а з моменту ввезення їх на митну територію України - статус отримувача гуманітарної допомоги";

 

доповнено пунктом 3-11 такого змісту:

"3-11. Встановити, що отримувачами та/або набувачами гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів, ввезених на митну територію України за спрощеним порядком до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про гуманітарну допомогу" щодо врегулювання діяльності гуманітарних організацій", але не раніше 24 лютого 2022 року, для здійснення гуманітарного реагування, визнаються верифіковані гуманітарні організації".

 

 

 

 

  1. Про внесення змін до Закону України "Про повну загальну середню освіту" щодо запровадження заходів безпеки в закладах загальної середньої освіти

(Закон України від 18 вересня 2025 р. № 4609-IX, чинність з 17.01.2026)

 

Внесено до Закону України "Про повну загальну середню освітутакі зміни:

 

Частину третю статті 19 викладено в такій редакції:

"3. Не може працювати в закладі освіти або залучатися до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) особа:

яка має непогашену або не зняту в установленому законом порядку судимість;

яка визнана в установленому законом порядку винною у вчиненні правопорушення проти статевої свободи чи статевої недоторканості особи;

на яку накладено адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов’язаного з домашнім насильством, булінгом (цькуванням), або за невиконання обов’язків щодо виховання дітей".

 

Розділ V доповнено статтею 41-1 такого змісту:

"Стаття 41-1. Організація безпечного перебування учасників освітнього процесу на території та в приміщеннях закладу загальної середньої освіти

1. З метою організації безпечного перебування учасників освітнього процесу на території та в приміщеннях закладу загальної середньої освіти засновник і керівник такого закладу відповідно до їхніх повноважень вживають комплекс заходів для запобігання та/або припинення заподіяння шкоди учасникам освітнього процесу, зокрема щодо:

визначення правил доступу і перебування учасників освітнього процесу та інших осіб на території та в приміщеннях закладу загальної середньої освіти;

огородження території закладу загальної середньої освіти або встановлення її меж на місцевості;

облаштування закладу загальної середньої освіти технічними засобами охорони для термінового виклику поліції;

інші заходи з охорони.

…

4. Правила доступу і перебування учасників освітнього процесу та інших осіб на території та в приміщеннях закладу загальної середньої освіти розробляються на основі типових правил, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України, схвалюються загальними зборами (конференцією) колективу закладу загальної середньої освіти, погоджуються засновником і затверджуються керівником такого закладу, а також оприлюднюються відповідно до статті 30 Закону України "Про освіту".

Дотримання правил доступу і перебування учасників освітнього процесу та інших осіб на території та в приміщеннях закладу загальної середньої освіти є обов’язковим.

…

6. Заборонено перебувати на території та в приміщеннях закладу загальної середньої освіти особам:

з явними ознаками алкогольного, наркотичного або іншого сп’яніння;

які мають при собі небезпечні предмети і речовини, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України;

з тваринами (крім собак-поводирів, яких використовують особи з інвалідністю).

У разі порушення учнями визначених цією частиною заборон такі учні не допускаються до участі в освітньому процесі до усунення відповідного порушення, а керівник закладу загальної середньої освіти або уповноважена ним особа вживає заходів, визначених правилами доступу і перебування учасників освітнього процесу та інших осіб на території та в приміщеннях закладу загальної середньої освіти.

 

 

 

 

© 2025 Unba.org.ua Всі права захищені
"Національна Асоціація Адвокатів України". Передрук та інше використання матеріалів, що розміщені на даному веб-сайті дозволяється за умови посилання на джерело. Інтернет-видання та засоби масової інформації можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео з офіційного веб-сайту Національної Асоціації Адвокатів України на власних веб-сторінках, за умови гіперпосилання на офіційний веб-сайт Національної Асоціації Адвокатів України. Заборонено передрук та використання матеріалів, у яких міститься посилання на інші інтернет-видання та засоби масової інформації. Матеріали позначені міткою "Реклама", публікуються на правах реклами.