Перелік основних нормативно-правових актів за квітень 2018 року | Рада Адвокатів Тернопільської Області

Головна цитата

Рада адвокатів Тернопільської області: перелік основних нормативно-правових актів за квітень 2018 року

Публікації

Перелік основних нормативно-правових актів за квітень 2018 року

21:08 Пн 30.04.18 Автор : Рада адвокатів Тернопільської області 900 Переглядів Версія для друку

ПЕРЕЛІК основних нормативно-правових актів за квітень 2018 року

 

1. Закон України від 22.03.2018 року № 2363-VIII «Про внесення зміни до пункту 9 розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо продовження терміну прийняття в експлуатацію об'єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт» (чинність з 19.04.2018 року), який містить наступні положення:

 

"Орган державного архітектурно-будівельного контролю безоплатно протягом 10 робочих днів з дня подання заяви власниками (користувачами) земельних ділянок, на яких розміщені об’єкти будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), збудовані на земельній ділянці відповідного цільового призначення без дозвільного документа на виконання будівельних робіт, за результатами технічного обстеження приймає в експлуатацію:

 

збудовані у період з 5 серпня 1992 року до 9 квітня 2015 року індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки загальною площею до 300 квадратних метрів, а також господарські (присадибні) будівлі і споруди загальною площею до 300 квадратних метрів;

 

збудовані до 12 березня 2011 року будівлі і споруди сільськогосподарського призначення".

 

 

2. Закон України від 14.03.2018 року №2334-VIII «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо захисту дітей від сексуальних зловживань та сексуальної експлуатації» (чинність з 18.04.2018 року), яким:

 

    статтю 155 викладено в такій редакції:

"Стаття 155. Статеві зносини з особою, яка не досягла шістнадцятирічного віку

1. Природні або неприродні статеві зносини з особою, яка не досягла шістнадцятирічного віку, вчинені повнолітньою особою, -

караються обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

2. Ті самі дії, вчинені близькими родичами або членами сім’ї, особою, на яку покладено обов’язки щодо виховання потерпілого або піклування про нього, або якщо вони спричинили безплідність чи інші тяжкі наслідки, -

караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

Примітка. У статтях 155, 156 цього Кодексу під близькими родичами або членами сім’ї слід розуміти осіб, визначених пунктом 1 частини першої статті 3 Кримінального процесуального кодексу України";

 

     частину другу статті 156 викладено в такій редакції:

"2. Ті самі дії, вчинені щодо малолітньої особи або вчинені членами сім’ї чи близькими родичами, особою, на яку покладено обов’язки щодо виховання потерпілого або піклування про нього, -

караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого";

 

    статтю 302 доповнено частиною четвертою такого змісту:

"4. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені із залученням малолітньої особи, -

караються позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років".

 

 

3. Закон України від 22.03.2018 року №2367-VIII «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо уточнення окремих положень» (чинність з 12.04.2018 року), яким:

 

     частину другу статті 132 викладено в такій редакції:

"2. Клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого загального суду, у межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування".

 

     абзац перший частини першої статті 184 викладено в такій редакції:

"1. Клопотання слідчого, прокурора про застосування запобіжного заходу подається до місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування, і повинно містити".

 

    частину другу статті 234 викладено в такій редакції:

"2. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування".

 

    Клопотання слідчих, прокурорів про застосування заходів забезпечення кримінального провадження або проведення обшуків, які подані до відповідних судів до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.

 

      в зв’язку з вказаними змінами втратили чинність наступні норми:

 частина 2 статті 132 КПК України в частині того, що «клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа. Також втратило чинність і положення про те, що «у разі якщо фактичне місцезнаходження структурного підрозділу органу досудового розслідування відрізняється від зареєстрованого місцезнаходження органу досудового розслідування як юридичної особи, подання та розгляд клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження здійснюються виключно слідчим суддею місцевого суду за зареєстрованим місцезнаходженням органу досудового розслідування як юридичної особи»;

 абзац перший частини першої статті 184 в частині того, що «клопотання слідчого, прокурора про застосування запобіжного заходу подається до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа, і повинно містити";

частина 2 статті 234 в частині того, що «обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа. У разі якщо фактичне місцезнаходження структурного підрозділу органу досудового розслідування відрізняється від зареєстрованого місцезнаходження органу досудового розслідування як юридичної особи, обшук проводиться виключно на підставі ухвали слідчого судді місцевого суду за зареєстрованим місцезнаходженням органу досудового розслідування як юридичної особи.»

 

 

4. Інструкція про порядок використання в органах досудового розслідування Державної кримінально-виконавчої служби України технічних засобів фіксування кримінального провадження під час проведення окремих процесуальних дій (затверджена наказом Міністерства юстиції від 30.03.2018 року №951/5, чинність з 19.04.2018 року).

 

ця Інструкція визначає єдиний порядок використання в органах досудового розслідування Державної кримінально-виконавчої служби України (далі - ДКВС) технічних засобів фіксування кримінального провадження під час проведення окремих процесуальних дій.


виконання ухвали слідчого судді, суду про проведення обшуку в обов’язковому порядку фіксується за допомогою звуко- та відеозаписувальних технічних засобів.


про застосування технічних засобів фіксування процесуальної дії заздалегідь повідомляються особи, які беруть участь у процесуальній дії.


запис, здійснений за допомогою звуко- та відеозаписувальних технічних засобів під час проведення слідчим обшуку, є невід’ємним додатком до протоколу. Дії та обставини проведення обшуку, не зафіксовані у записі, не можуть бути внесені до протоколу обшуку та використані як доказ у кримінальному провадженні.


у матеріалах кримінального провадження зберігаються оригінальні примірники технічних носіїв інформації зафіксованої процесуальної дії, їх резервні копії зберігаються окремо.

 

 

5. Інструкція з організації реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події та оперативного інформування в органах (підрозділах) Національної поліції України. (затверджена наказом МВС від 16.02.2018 року №111, чинність з 19.04.2018 року).

 

 

 

6. 27 квітня 2018 року КМ України прийняв рішення про внесення змін до Програми надання субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг з метою запобігання випадкам зловживань та призначення державної допомоги людям, котрі приховують свої доходи.

тепер, якщо у власності сім'ї є автомобіль, якому менше 5 років, крім мопеду і авто, наданого органом соціального захисту населення, субсидію не призначатимуть.


відтепер необхідно буде вказувати в деклараціях доходи від оренди майна, зокрема, від здачі в оренду квартири.


з 1 травня 2018 року субсидія скасовується, якщо площа квартири перевищує 120 квадратних метрів, а будинку - 200, крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей.


нові правила вводяться і для безробітних, їм тепер необхідно буде стати на облік у центр зайнятості, інакше людям працездатного віку, які претендують на субсидію, органи соцзахисту автоматом вважатимуть дохід у три прожиткові мінімуми - 5 тис. 286 грн.


зміниться також і тарифікація на газове опалення, з 1 травня соціальна норма буде наближена до реальних обсягів споживання - 4,5 кубометрів на 1 квадратний метр площі, електроопалення - 30 кіловат на годину на квадратний метр площі.


внутрішньо-переміщені особи відтепер зможуть оформити субсидію без договору оренди житла – лише на підставі заяви і декларації, з вказанням складу домогосподарства. Заява стане приводом для обстеження матеріально-побутових умов, а сам акт про обстеження – підставою для призначення субсидії.


спрощено процедуру отримання субсидій для жителів об’єднаних територіальних громад. Відтепер ОТГ мають право приймати від громадян документи для оформлення  субсидії для передачі їх органам соціального захисту населення. Механізм повторює практику звернень до сільських і селищних рад.


уряд також проведе преміювання домогосподарств за економію ресурсів за підсумками цього опалювального сезону. Так як і минулого року, під монетизацію підпадають зекономлені домогосподарствами 150 кіловат електроенергії, якщо цей ресурс використовується для опалення, або 100 кубів газу. У грошовому еквіваленті це майже 700 гривень.  Субсидіантам, які економно використовували ресурси, треба так само – до 1 вересня -  подати заяву у місцеве управління соціального захисту населення, на підставі якої здійснюватиметься виплата грошової винагороди за енергоефективність. інформацію про наявність економії кожен отримувач субсидії може відслідковувати у своїй платіжці або шляхом звернення до постачальника газу чи електроенергії, якщо вони використовуються для опалення. Щоправда обрати спосіб отримання коштів треба самостійно.

 

 

7. Наказ Міністерства культури України від 16.03.2018 року №212 «Про затвердження Критеріїв віднесення продукції до такої, що має порнографічний характер» (чинність з 25.04.2018 року).

 

    Ці Критерії визначають ознаки, за наявності яких будь-які матеріальні об'єкти, предмети, друкована, аудіо-, відеопродукція, в тому числі реклама, повідомлення та матеріали, продукція засобів масової інформації, електронних засобів масової інформації (далі - продукція), відносяться до продукції порнографічного характеру.

 

     У цих Критеріях термін «продукція порнографічного характеру» вживається у значенні, наведеному в Законі України «Про захист суспільної моралі».

3. Продукція відноситься до такої, що має порнографічний характер, за умови, якщо вона відповідає таким критеріям:

 

1).основний зміст продукції або її значну частину становить демонстрація великим планом статевих органів у збудженому стані або деталізований опис чи демонстрація статевого акту;

 

2) продукція містить натуралістичне зображення, максимально наближене до реальної анатомії і фізіології людини та її статевого акту;

 

3) продукція створена виключно з метою статевого збудження її споживачів.

      Ці Критерії не застосовуються до продукції, визначеної частиною другою статті 4 Закону України «Про захист суспільної моралі».

 

 

8. Постанова КМ України від 18.04.2018 року №280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України»

     Цією постановою удосконалено механізм забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

    Передбачено можливість виплати зазначеній категорії громадян грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, з урахуванням можливості постановки їх на квартирний облік.

 

 

     Рада адвокатів Тернопільської області

 

 

 

 

Інші публікації автора

Надішліть файл із текстом публікації у форматі *.doc, фотографію за тематикою у розмірі 640х400 та Ваше фото.

Оберіть файл